חמש בעיות המטופלות באמצעות כוסות רוח ולא ידעתם עליהן

טיפול בכוסות רוח - רפואה סינית מסורתית
"כוסות רוח למת" - ה א ו מ נ ם ??? טיפול בכוסות רוח נחשב לאחד מן הטיפולים העתיקים בעולם. למרות פשטותו והוותק שלו (ואולי בזכותם), טיפול בכוסות רוח הינו טיפול אפקטיבי במיוחד במסוגל לסייע במגוון בעיות רחב! בשנים האחרונות ביצעתי מעל 18000 טיפולים כמטפל יחיד וכחלק מצוות מטפלים במרפאה הגדולה שלי בחיפה. אני מעריך שב-95% מהמקרים ומהטיפולים שביצעתי נעזרתי בכוסות הרוח כחלק מן התהליך, לצורך הקלה וטיפול בבעיות רבות ומגוונים. מהפגת כאב ועד ויסות העיכול. במאמר זה אציג 5 בעיות נפוצות בהן אני מטפל בקליניקה שלא ידעת שכוסות רוח מסייעות בהם.

"כוסות רוח למת" – האמנם???כאבי גב תחתון, כתף קפואה, קרעים בגידים ובשרירים, בעיות ברכיים, בעיות נשימה ועיכול..
טיפול בכוסות רוח מסוגל לעזור במצבים כאלו – ועוד!בשנים האחרונות ביצעתי מעל 18000 טיפולים כמטפל יחיד וכחלק מצוות מטפלים במרפאה הגדולה שלי בחיפה.
אני מעריך שב-95% מהמקרים ומהטיפולים שביצעתי נעזרתי בטיפול בכוסות רוח כחלק מן התהליך, לצורך הקלה וטיפול בבעיות רבות ומגוונים.מהפגת כאב ועד ויסות העיכול.
מהמרצת הדם בפנים למצבי שיתוק ועד לטיפול בבעיות נשימה.
כוסות רוח בבטן, בפנים, בגב, בשוקיים, בעורף, בכל מקום אפשרי.כוס גדולה, כוס קטנה, כוס בינונית, כוס מפלסטיק, כוס מזכוכית, כוס מסיליקון או אולי מבמבוק?
כוסות הרוח הן כלי בטוח ומאוד אפקטיבי תחת ידו של המטפל המוסמך!במאמר זה נציג 5 בעיות בהן ניתן להיעזר בטיפול בכוסות רוח ועליהן בטח לא ידעתם.(למאמר על – מהן כוסות רוח וכיצד הן עובדות תוכלו ללחוץ כאן).

1) טיפול בכוסות רוח לבעיות במערכת הנשימה

דווקא כאן, רבים מכם או מכן יהנהנו בחיוב. הטיפול בדלקת ריאות, אסתמה, שיעול וקוצר נשימה באמצעות כוסות הרוח מוכר כמעט בכל תרבות.פעמים רבות אני שומע ממטופל, כאשר אני מוציא את סט הכוסות, שלסבא שלו או לסבתא שלו עוד יש סט כזה מאוחסן בעליית הגג ושבפולין / מרוקו / רוסיה / עירק / לוב / מצריים או כל מקום אחר – הסבא או הסבתא היו עושים לכל הכפר את הכוסות כאשר אנשים היו חולים.כוסות הרוח במצבים אלו, בעיקר על הגב העליון או בטכניקה עדינה יותר הנקראת FLASH CUPS, על החזה, מבוצעות בצורה בטוחה ויעילה להקלה על מחלות שונות של מערכת הנשימה.שטף הדם שנוצר בגב העליון נעשה על איזור המשויך לריאות ולמערכת הנשימה עפ"י הרפואה הסינית ופעולה זו יכולה לשפעל בצורה טובה יותר את עבודת המערכת ולתרום לחיזוקה ואיזונה.

2) טיפול בכוסות רוח לכאב אורטופדי

ההפתעה הגדולה! או אולי דווקא לא. כאב גב תחתון, כאבי כתפיים, בעיות גידים ורצועות, כאבי ברכיים ועוד כאבים רבים ואחרים בהם ניתן לבצע טיפול בכוסות רוח באופן קבוע.בד"כ כאשר אני מטפל, איני משתמש אף פעם בכלי בודד ושילוב כלי הטיפול הוא הנכון בעיני.לכן גם הכוסות מלוות בדרך כלל את הדיקור הסיני או את הטווינא ואינן עומדות בפני עצמן בטיפולים השונים.עם זאת, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי בבעיות כאב אורטופדי, כוסות הרוח לעיתים מהוות את הכלי העיקרי.היכולת לשחרר שרירים תפוסים, להקל על כאב בצורה מיידית ולשפר את המצב באמצעות כוסות הרוח הופכת אותן לכלי עוצמתי במיוחד לכאב אורטופדי (שרירי בעיקר) והן יכולות לעיתים אף להחליף שימוש בכלים אחרים."5 דקות של כוסות רוח יכולות לפעמים להחליף שעה של עיסוי" הוא משפט עליו אני חוזר רבות בקליניקה.התכווצות שרירים ברגליים בלילהכמעט לכל אדם יצא לחוות את התופעה הלא נעימה הזו. באמצע הלילה, ישנים עמוקות ופתאום – כיווץ חזק בשרירי התאומים בשוקיים!תופעה זו יכולה לקרות פעם בכמה חודשים או פעם בכמה לילות ואפילו כל לילה אצל אנשים מסוימים.השימוש בכוסות רוח לתופעה זו משפר את זרימת הדם, משחרר את השרירים ומרגיע מאוד את האיזור.זהו אחד מן הכלים העיקריים בהם אני משתמש לצורך הטיפול בבעיה והאפקט שלו פעמים רבות מהיר מאוד.

3) טיפול בכוסות רוח לסטרס ועומס בחזה וברום הבטן

פעמים רבות מגיעים אל הקליניקה מטופלים שסובלים מלחץ נפשי וחרדה. חרדה זו מלווה במרבית המקרים גם בסימנים גופניים כאלו ואחרים. אצל חלק – בעיות עיכול, אצל חלק -דפיקות לב ואצל חלק – לחץ ברום הבטן.מעבר לטיפול המערכתי השואף להרגיע ולווסת את המצב הנפשי והגופני, כוסות הרוח הינן כלי יעיל במיוחד להקלה מיידית בתחושת העומס המאפיינת מצבים אלו. עומס זה מתרכז לרוב ברום הבטן – בתחושה של "תקיעות" באיזור, בחזה ומאופיין כקושי להכניס אוויר עד הסוף ונשימות שטוחות ובצלעות, לעיתים ככאבים או רגישות.השימוש בכוסות רוח על איזורים אלו נעשה בטכניקה עדינה אשר מרפה ומשחררת את האיזור ומעודדת תנועה טובה יותר בו.כך יכולות הכוסות להוות טיפול משלים המאפשר רוגע גופני לצד הויסות הנפשי.

4) טיפול בכוסות רוח להרזיה

אז למרות הכותרת הקוסמת – לא. כוסות הרוח לא יכולות לשאוב החוצה את עודף המשקל.הן כן עם זאת בשימוש רב כחלק מטיפולי ההרזיה אותם אני מקיים ומהוות כלי נהדר בסיום הטיפול, לאחר הדיקור, העובד על שרירי הבטן והרקמות באיזור.טיפול בכוסות רוח מבוצע בצורה עדינה בשיטה שנקראת FLASH (עליה תוכלו לקרוא במאמר הזה), לרוב עם כיוון השעון (שהוא כיוונה של מערכת העיכול) ובכך משחרר את שרירי הבטן לאחר טיפול הדיקור ומשפרות את התנועה באיזור.מנסיוני ומצורת העבודה בבתי החולים שבסין, עבודת הכוסות מחזקת ומשפרת את האפקט הטיפולי של הדיקור באיזור ומאפשרת תהליך טיפולי נכון ויעיל יותר בדרך אל הירידה במשקל.עוד על הטיפול הסיני בהרזיה במאמר הזה

5) טיפול בכוסות רוח לנימולים / שיתוקים ובעיות עצביות

בין אם פציאליס (שיתוק פנים) או שיקום משבץ, כוסות הרוח משמשות ככלי עיקרי לעבודה על האיזור המשותק.היכולת של הכוסות לתפוס את הרקמה ולהניע אותה בעדינות הופכת אותן לכלי יעיל ביותר במצבים בהם התחושה חסרה ו/או השרירים הולכים ומתנוונים לאחר שיתוק.מניסיוני בקליניקה במטופלים המגיעים עם בעיות מסוג זה כוסות הרוח הן כלי קרדינלי ואני עושה בו שימוש רב!אלו היו 5 בעיות בהן כוסות רוח יכולות לטפל. יש עוד רבות!!רוצה לדעת עוד על כוסות רוח? כל המידע במאמר הזהרוצה להתייעץ האם הטיפול מתאים גם לך?
מלא/י את הפרטים ואחזור אליך בהקדם!

אהבת? הרשמ/י לניוזלטר שלי!

לקבלת עדכונים על מאמרים ומדריכים מצולמים חדשים!​

אהבת? שתף/י עם חבריך את הפוסט.

להרגיש טוב יותר

לטפל במה שמפריע

אולי זה לחזור לרוץ.. אולי לקום בבוקר בלי הנוקשות הזו בגב.. אולי זו מערכת העיכול ואולי זה סתם להרגיש יותר חיוניות, כוח ופחות עייפות.

רוצה להבין איך הרפואה הסינית יכולה לעזור לך ובמה? 

צור/צרי איתי קשר ונתייעץ יחד!

תום רוטנברג הוא מטפל ומרצה לרפואה סינית מסורתית בעל נסיון וותק של מעל ל-10 שנים.

בוגר לימודים בארץ ובסין ובעל קליניקה פרטית בחיפה.

בבלוג כותב תום על הרפואה הסינית, דיקור סיני, צמחי מרפא וכלי טיפול נוספים, פילוסופיה סינית, גישת ה"אדם החזק" אותה הוא מפתח ועוד.

המאמרים הנקראים ביותר
קטגוריות ונושאים
ארכיון

טיפים, תרגילים, מידע ותוכן מרתק ועוד..
הכל על איך לשמור ולשפר את הבריאות באמצעות הרפואה הסינית.

הצטרפ.י לרשימת התפוצה!

טיפים, תרגילים, מידע ותוכן מרתק ועוד..
הכל על איך לשמור ולשפר את הבריאות באמצעות הרפואה הסינית.

הצטרפ.י לרשימת התפוצה!

אנשים שקראו את המאמר קראו גם:

טיפים, תרגילים, מידע ותוכן מרתק ועוד..
הכל על איך לשמור ולשפר את הבריאות באמצעות הרפואה הסינית.

הצטרפ.י לרשימת התפוצה!